
Presentatie in Hong Kong
In de week van 18 maart hebben 4 leerlingen van onze school (Lucas Baas, Ties Bloemen, Guido Siers en Daniel Kunenborg) meegedaan aan de International Mathematical Modelling Competition (IMMC).
Dit is een internationale wedstrijd waarbij een ingewikkeld probleem moet worden opgelost met behulp van een wiskundig model. Vijf dagen lang zijn deze leerlingen bezig geweest met het maken van een model waarmee voorspeld kan worden wat de maximale wereldbevolking is. Ze hebben aan het eind van de week een verslag ingeleverd waarin ze rekening hielden met een aantal verschillende factoren. Dit verslag is door de Nederlandse jury als beste verslag uit Nederland beoordeeld, waarna het is ingezonden voor de internationale wedstrijd. Afgelopen weekend kwam het bericht dat het verslag bij de beste 5 van de wereld is gekozen en dat de leerlingen het op 23 juli mogen presenteren tijdens een internationale conferentie in Hong Kong! Dit is geweldig nieuws natuurlijk, we zijn allemaal ontzettend trots!
In de week na de kerstvakantie deden een aantal vierdeklassers mee aan het jaarlijkse Model European Parliament. Tijdens het provinciale MEP komen gemotiveerde leerlingen van verschillende scholen uit Utrecht bijeen, om na te denken en te debatteren over actuele vraagstukken en hier uiteindelijk een resolutie voor te vinden.
De nieuwe Vox Hieronymi, ouderblad van het USG, is verschenen! Met onder andere een afscheids-interview met Ingrid van Veggel, een kijkje in de keuken bij het Willebrordusfonds en een fijne boekentipdrie voor de koude winteravonden. Veel leesplezier!
Wij, de GLOSsers uit de klas 3, hebben ons sinds het begin van het jaar bezig gehouden met goede doelen. Dit onderwerp motiveert ons enorm! Nu hebben we besloten daadwerkelijk geld in te zamelen voor twéé goede doelen en hiermee USGeeft een nieuw leven in te blazen.
Op de valreep voor de Kerstvakantie is van zowel ouderblad Vox Hieronymi als schoolkrant Apoforeta een nieuwe editie verschenen!
Afgelopen vrijdag was het Paarse Vrijdag, een dag waarop scholieren door het dragen van de kleur paars op school hun solidariteit kunnen tonen met LHBTQ+’ers. Het was mooi om te zien dat veel collega’s en leerlingen iets paars hadden aangetrokken.